ウイルスでない可能性のあるファイル、
(例えば自分でつくったプログラム)が、
ウイルス検出されてしまう場合です。
このファイルが他のアンチウイルスソフトで検出されず、
誤検出の可能性があると判断した場合、
どのようにしてノートンに再チェックや解除などを依頼することができるのでしょうか?
フォームや連絡方法がありましたら、お願いします。
この質問に対する回答は以下の通りです。
False Positive Submission
https://submit.symantec.com/dispute/false_positive/
Please use the form below if you believe your software has been identified as another program.
After submitting the completed form, you will receive an email confirming receipt of your investigation request. Symantec will contact you if further information is needed -- you will be contacted via the email address supplied in the form. Symantec will address your request as soon as possible and contact you once our review is complete. Incomplete submissions and requests that are not deemed to be genuine will not be processed.
The software vendor making the claim must complete the form before Symantec will begin a review.
Symantec は米国の企業ですので英語になってしまいますが、おおよそ見ていただければ分かると思います。
こちらのフォームに自身のお名前やソフトウェアのダウンロード URL 等を明記して送信して下さい。
コメント欄にも書きましたが、1 ~ 3 の回答はまるで質問文を読んでいない見当違いも甚だしい悪質な回答です。
どうもありがとうございます。
Virustotal は 疑わしいファイルを解析するサービスであり、ウイルス、ワーム、トロイの木馬およびアンチウイルスエンジンにより検出される全てのマルウェアを素早く簡単に検出します。
どうもありがとうございます。
この質問に対する回答は以下の通りです。
False Positive Submission
https://submit.symantec.com/dispute/false_positive/
Please use the form below if you believe your software has been identified as another program.
After submitting the completed form, you will receive an email confirming receipt of your investigation request. Symantec will contact you if further information is needed -- you will be contacted via the email address supplied in the form. Symantec will address your request as soon as possible and contact you once our review is complete. Incomplete submissions and requests that are not deemed to be genuine will not be processed.
The software vendor making the claim must complete the form before Symantec will begin a review.
Symantec は米国の企業ですので英語になってしまいますが、おおよそ見ていただければ分かると思います。
こちらのフォームに自身のお名前やソフトウェアのダウンロード URL 等を明記して送信して下さい。
コメント欄にも書きましたが、1 ~ 3 の回答はまるで質問文を読んでいない見当違いも甚だしい悪質な回答です。
どうもありがとうございます。
無事解決しました!
どうもありがとうございます。
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